augustus 16, 2003

Vet Feesten, Man

highvoltage.jpg

Donderdag kreeg ik te horen dat mijn stukje over de AH-Erlebnis-poster niet bij iedereen goed was gevallen: te negatief, te afzeikerig. Dat vond ik zelf ook al, dus bij deze presenteer ik een Positief Stukje! Wat zeg ik, een Aansporing zelfs!

De Helling (voorheen De Vloer) is eindelijk weer open, en elke donderdag is daar de Alternatieve Dansavond onder de naam 'Danger! High Voltage!'. Afgelopen donderdag was de eerste editie, welke ongehoord de pan uit rockte. Tivoli-programmeur Johan Gijsen en Mark Gerards (weet niet precies wat die bij Tivoli doet eigenlijk, en ook niet of ik zijn naam goed spel) knalden de vette hits in de CD-spelerts en wisten om 5 uur 's ochtends een intens bevredigd alto-publiek de deur uit te werken. Granted, ze zijn nog geen geweldige DJs (ze hadden de neiging om te veel troep aan het begin en einde van nummers te laten horen) en de plaatkeuze leek af en toe zo overgenomen van de DinoMusic-verzamel-CD 'De Vetste Alternatieve Hits Volume 3!', maar louter kniesoren zouden daar een probleem van maken. En kniesoren heb ik niet gezien die dag, misschien mede door de chagrijnige seksistische portier die wellicht een anti-kniesoor-beleid voerde. Je weet het niet.

Hoe dan ook, het was leuk om een disco mee te maken zoals Nils of Annet ze wel eens op Biton draaien (maar dan over een goed Sound System), het was raar om 'Don't Mug Yourself' van The Streets te horen (ik dacht dat ik de enige was die dat nummer op disco's draait), en het was geweldig om half ALIAS ineens op de dansvloer te zien. Intens puike shit. Komt ook donderdag, lezers van ZOMP. Ik trakteer op bier.

Posted by jacco at 02:44 pm | Comments (101)

augustus 14, 2003

I BE BASS

voorkant.jpg

achterkant.jpg

Posted by jacco at 06:51 pm | Comments (520)

augustus 07, 2003

Sneu Activisme

Afbeelding 001.jpg

Ik loop me al ruim een maand danig te verkneukelen over deze poster: de eerste paar keer dat ik 'm zag dacht ik dat het een aankondiging was voor een of ander toneelstuk (een erg ironisch en risqué toneelstuk, no doubt) en vond ik 'm wel grappig. Het is nu eenmaal wel aardig gevonden, 'ein AH-Erlebnis'. Zo'n beetje. Kind of.

Voldoende aangeschoten besloot ik op een mooie avond in Kafe Belgie om de poster eens echt goed te bekijken en wat schetst mijn verbazing: het is een KRITIESE POSTER! Deze poster stelt dat 's lands ministers 's lands bevolking net zo aan het naaien (pardon my French) zijn als 's lands Grootste Grootgrutter. In plaats van 50% korting krijgt de consument namelijk slechts 35% korting meer op produkten die bijna over de houdbaarheidsdatum zijn ("bijna verrotte waar" zoals de poster stelt).

Mijn dijen zijn kapot gekletst.

Beste postermakers, alle verse waar in een supermarkt in per definitie "bijna verrot", daar is het verse waar voor. Melk die nog 5 dagen houdbaar is is "bijna verrot". Kipfilet die 2 dagen later op moet zijn is "bijna verrot". Bovendien heeft Albert Heijn tegenwoordig een produktlijn genaamd 'Euroshopper' die vrijwel alle supermarktwaar omvat tegen Aldi-prijzen. Een steekproef bewees dat b.v. koffie, brood, shampoo en nog wat meer (preciese prijsvergelijking bij mij aan te vragen) even veel kost bij Albert Heijn als bij de Aldi. Goedkoop dus.

Lering trekkende kan men stellen dat één of meer bozige halve zolen flink wat kostbaar papier hebben verspild aan posters die een gemankeerd statement maken over de Nederlandse regering. Kijk, daar kan ik me nou boos over maken.

Posted by jacco at 02:24 pm | Comments (110)